Virtuaalne õpiränne Hollandisse

Postitatud 29. juuni 2021

Helena Õunapuu ja Raili Põder, IT-süsteemide nooremspetsialisti eriala õpperupi ISo20 õpilased, osalesid Erasmus+ programmi raames virtuaalsel õpirändel Hollandi Delton Kolledžisse.

Õpilasi juhendas Delton Kolledži IT-eriala õpetaja Roel van Egten. Õpirändel osalesid ka kaks sama kooli õpilast ning ühiselt Tartu Kutsehariduskeskuse õpilastega asuti ülesannet lahendama. Juhendaja ja õpilaste veebikohtumised toimusid iganädalasel Microsoft Teamsis, mille käigus kirjeldati, näidati virtuaalserveris tehtut ja arutati järgnevaid tegevusi. Õpilaste ülesandeks oli luua esimene osa kujuteldava algkooli De Ekkelboomi uuest võrgulahendusest. Selle jaoks seadistasiti kolm Windowsi serverit – domeenikontroller, meiliserver ja Scom server. Eesmärgiks oli luua kliendile lahendus, kus koolis olles oleks igal õpilasel ja töötajal enda kasutaja, koos isikupärase töölaua ja meilikontoga ning ligipääs nendega jagatud failidele. Serveri poolelt oli vaja anda klientidele netiühendus, luua turvaline ligipääs De Ekkelboomi kodulehele ja meiliserverisse ning teostada serverite ja klientarvutite seiret SCOM serveri kaudu. “Arvasin alguses, et domeenikontrolleri loomine läheb mul lihtsamalt, kuna olin masinat varemgi loonud ja seadistanud, aga sain hoopis teada, et ilma kaasõpilaste ja õpetaja kohaloluta pidin sellega päris palju pusima. Täiesti uus oli mulle Exchange, sertifikaadiserveri ja SCOMi loomine. Olen väga tänulik, et sain nende üles seadmist proovida, kuna need serverid on olulised osad päris firmade töös. Seega leian, et projekt pani mind paremini läbi mõtestama tegevusi, mida olin koolis teinud, aga oli ka oluliseks toeks selliste teemade õppimisel, milleks tundide ajal aega ei olnud jäänud, “ selgitas Helena Õunapuu.

“Projekti käigus õppisin väga palju uusi asju nagu näiteks Exchange server installeerimine ja meilikontode tegemine kasutajatele, Certificate serveri ja System Center Operation Manager serveri installeerimine. Alati ei tulnud projekti osa ülesandeid esimese korraga välja, kuid lõpuks sain kõik toimima nii nagu ülesandes oli ette nähtud,” jagas oma kogemust Raili Põder. Õppimise momentide kõrval oli oluline aspekt ka teisest kultuuriruumist inimestega suhtlemine. “Näiteks sai mul selgeks kui erinev on rattakultuur Eestis ja Hollandis. Kuna Hollandis väärtustatakse keskkonnasõbralikke transpordiviise ja riiklikul tasandil toetatakse elektri tarbimist kütusena, siis Eestis on veel mitmeid kohti, kus peetakse autostumist paratamatuks. Selgeks märgiks Hollandi rattakultuurist on sõna stationsfiets, mis tähendab üsna kasutuskõlbmatut ratast, mille ainuke otstarve on saada punktist A punkti B ja kui see ära varastatakse, siis pole hullu, sest ratas oli nii kui nii juba romu, “ kirjeldas Helena Õunapuu.

Õpilaste arvates, oli virtuaalne õpiränne igati kasulik. Tekkisid uued tutvused ja koostöö tiimikaaslasega oli lausa nii hea, et tehakse plaane ka üksteise külastamiseks.

“Olen õnnelik, et mul oli võimalus virtuaalsesl õpirändel osaleda ja soovitan sellise variandi kohta rohkem uurida kõigil, kel soov teha praktikat välismaal, et saada rahvusvahelist kogemust ja tutvuda teiste kultuuridega, kuid mingil põhjusel pole reisimine võimalik,” lisas Helena Õunapuu.

 

Kommenteeri postitust


Lubatud HTML märgistused: <a><br><strong><b><em><i><blockquote><code><ul><ol><li><del>